Тамара Постолюк: «Найзначніша подія нинішнього року – створення у закладах освіти району нового освітнього простору»
2018-й рік був знаковим для освітян не тільки Деснянського району, а й міста, держави. Саме в нинішньому році в рамках Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти у закладах освіти Деснянського району було впроваджено «Нову українську школу».
Мета реформи – створити школу, у якій буде приємно вчитися, школу, яка буде виховувати відповідальних, активних і підприємливих громадян. Районним науково-методичним центром Управління освіти у 2018-му році було забезпечено підвищення кваліфікації в рамках НУШ понад 600 вчителів. Адже для освітян – це новий досвід, можливість створення нового освітнього простору на основі творчого пошуку педагогів та свободи впровадження інноваційних напрацювань.
У цьому навчальному році в усіх закладах загальної середньої освіти навчальні кабінети для учнів 1-х класів були забезпечені сучасними меблями, комп’ютерною технікою та дидактичними матеріалами. Створено STEM та STEAM-центри – 41 заклад з поглибленим/профільним вивченням природних та математичних наук оснащено мультимедійними засобами навчання та 27 закладів – навчальними кабінетами (8 кабінетів фізики, 3 кабінети хімії, 4 кабінети біології, 2 кабінети географії, 10 кабінетів математики).
Сьогодні НУШ робить тільки перші кроки, але вони показали – реформа вчасна і створена на вимогу часу. Дев`ять компонентів «Нової української» школи, серед яких – ціннісне виховання, автономія для шкіл, трикутник партнерства учень-вчитель-батьки, дитиноцентризм, нова структура школи, справедливий розподіл публічних коштів, сучасне освітнє середовище – дуже важливі для якісного освітнього процесу.
Також у 2018-му році відновлено роботу 10 груп (200 місць) за рахунок проведення ремонтів у 8 закладах дошкільної освіти (№ 34, 528, 743, 784, 721,
91 «Діамант», 752, 742).
У 2018-му році дослідно-експериментальна робота в освітньому просторі Деснянського району реалізувалася в 15-ти педагогічних експериментах, з яких 7 мають статус Всеукраїнського рівня (17 закладів) та 8 – регіонального рівня (39 закладів).
У ІІ-му (міському) турі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2018» у номінації «Німецька мова» виборола першість Курганська Ольга Сергіївна, вчитель німецької мови Міжнародної школи «Глобус».
Грант Київського міського голови за напрямом «Здорова дитина» у розмірі 50 тис. грн. отрималаІрина Володимирівна Поліщук, вихователь-методист ЗДО № 12.
В грудні 2018-го року проходив вперше започаткований районний конкурс професійної майстерності педагогічних працівників закладів дошкільної освіти «Музичний керівник року». Лауреатами стали: Олена Олександрівна Осельська (ЗДО № 690), Світлана Вікторівна Авдієнко (ЗДО № 768), Любов Олександрівна Азізова (ЗДО № 222).
З кожним роком зростає кількість призерів Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін, конкурсу-захисту МАН, конкурсів міського та всеукраїнського рівня. Вікторію та Інну Соколенко, учениць 9 класу гімназії «Києво-Могилянський колегіум» нагороджено стипендією Президента України.
За 2018-й рік вихованці спортивних шкіл взяли участь у 71 змаганні міського рівня (550 чемпіонів та призерів), в 41 змаганні всеукраїнського рівня (122 чемпіони та призера) та в 10 змаганнях міжнародного рівня (24 чемпіони та призера).
2018-й рік Указом Президента України був оголошений Роком ПРАВА. Управлінням освіти спільно з Київською міською прокуратурою № 3 був розроблений та впроваджений спільний план заходів проекту «Я маю право», в рамках якого проведені дискусії, круглі столи, тренінги, бесіди, квести, семінари-практикуми. У міському конкурсі-грі «Майбутня професія-юрист» І місце виборола команда гімназії № 283.
У 2018 році у військово-патріотичній грі «Сокіл»(«Джура») участь взяли рої юних джур 42 закладів освіти району.А рій «Патріоти» СШ № 307 на ІІ (міському) етапі Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») посів ІІ місце.
Управлінням освіти вживалися заходи щодо розширення мережі інклюзивних класів для дітей з особливими освітніми потребами. Так, у Деснянському районі функціонують: спеціалізований навчально-виховний комплекс «Мрія», в якому навчається 94 учні з порушенням опорно-рухового апарату; в 10-ти закладах загальної середньої освіти в 25 інклюзивних класах навчаються 63 дитини з особливими освітніми потребами; в 7-ми закладах загальної середньої освіти у 39 спеціальних класах навчаються 420 учнів.
Нині створено інклюзивно-ресурсний центр, який спільно з шкільною командою психолого-педагогічного супроводу створить програму індивідуальної навчальної траєкторії для кожної дитини з особливими освітніми потребами.
Для створення безперешкодного доступу для осіб з обмеженими фізичними можливостями в усіх закладах загальної середньої освіти району встановлені пандуси. У ЗЗСО № 249, 275 встановлені гусеничні підйомники.
У 2018-му році Управлінням освіти спільно з КП «Зеніт» у ЗЗСО №№ 23, 119, 264 запроваджено пілотний проект «Мультипрофільне харчування», який поєднує класичну форму шкільного сніданку з оновленим більш сучасним меню, що дає можливість дітям спробувати різні страви або обрати з кількох запропонованих страву на особистий смак.
Щиро вітаю педагогічні та учнівські колективи закладів освіти Деснянського району з наступаючим Новим роком. Бажаю якісної освіти, творчих злетів та усіляких гараздів.
Довідково.
В Деснянському районі функціонує 130 закладів освіти. З них:
Комунальної форми власності:
- 66 закладів дошкільної освіти;
- 9 навчально-виховних комплексів;
- 44 заклади загальної середньої освіти;
- 4 заклади позашкільної освіти;
Приватної форми власності:
- 3 заклади дошкільної освіти;
- 3 гімназії;
- 1 навчально-виховний комплекс;
В закладах дошкільної освіти виховується 14 662 вихованців, в закладах загальної середньої освіти навчається 36 030 учнів.
Дошкільною освітою охоплені 100% дітей дошкільного віку. На 100 місць припадає 107 дітей.