Зустріч-семінар для представників ОСББ та ЖБК
2 лютого у приміщенні Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації відбулася зустріч-семінар представників ОСББ та ЖБК нашого району із Наталією Кальченко – юристом із питань створення та функціонування ОСББ, національною консультанткою Проєкту ЄС/ПРООН HOUSES у місті Києві 2019-2020 років.
З 10 жовтня 2022 року набрав чинності Закон України «Про гарантування речових прав на об’єкти нерухомого майна, які будуть споруджені у майбутньому», обговорення й тлумачення якого стало метою вищезазначеної зустрічі. Більш детально та конструктивно обговорювали питання та опрацьовували пропозиції. Семінар пройшовна високому методичному рівні, змістовно, цікаво, законодавчо обґрунтовано у форматі живого діалогу та активної комунікації між спікерам та слухачами, де кожен бажаючий міг висловити свої думки.
Серед порушених питань присутніми були розглянуті наступні:
Хто ж приймає рішення у ЖБК?
Внесені зміни у статтю 384 Цивільного кодексу України передбачають, що усі власники (співвласники) квартир та нежитлових приміщень у будинку, спорудженому або придбаному житлово-будівельним (житловим) кооперативом, є співвласниками на праві спільної сумісної власності спільного майна такого будинку.
Управління спільним майном будинку кооперативу здійснюється його співвласниками (незалежно від членства в кооперативі) відповідно до закону. Відповідно, установчі документи кооперативу не можуть включати норми, які обмежують визначені законом права співвласників будинку кооперативу.
Що таке спільне майно будинку кооперативу?
Спільним майном будинку кооперативу є приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку кооперативу, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб усіх співвласників будинку кооперативу та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташований будинок кооперативу та його прибудинкова територія, з моменту державної реєстрації таких прав відповідно до закону.
Додатково вдалося обговорити проблемні питання асоційованого членства в кооперативі. Внесення змін до ЗУ «Про Кооперацію» передбачає недопущення наявності асоційованих членів у кооперативах, предметом діяльності яких є житлове, дачне, гаражне будівництво (у тому числі кооперативах, які залучають кошти фізичних та юридичних осіб, зокрема в управління, для спорудження об’єктів житлового, дачного, гаражного будівництва).
Простіше кажучи: тепер асоційовані члени кооперативів, предметом діяльності яких є житлове, дачне або гаражне будівництво, вважаються повноправними членами таких кооперативів.
Набуття такими особами прав повноправних членів відповідних кооперативів не потребує прийняття рішень загальними зборами членів кооперативів та/або його статутними органами.
Як відбувається процедура призначення житлових субсидій?
Для призначення житлових субсидій на запит уповноважених органів у 5-денний строк з дня його отримання подаються відомості про:
-
забезпеченість громадян житловою площею та комунальними послугами - управителями, об’єднаннями, виконавцями комунальних послуг, у яких зазначається:
-
розмір цін і тарифів на житлово-комунальні послуги і платежів за такі послуги;
-
розмір внесків/платежів об’єднанню на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком та комунальні послуги в такому будинку.
-
суму простроченої понад 3 місяці (на дату подання такої інформації) заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком, строк позовної давності якої не минув.
Відомості можуть надаватися уповноваженому органу у вигляді довідок, даних на електронних носіях інформації, через електронний кабінет Пенсійного фонду України
ОСББ не є офіційними розпорядниками іншої інформації та не можуть гарантувати її достовірність.
Уповноважений орган не призначає (не розраховує) житлову субсидію на житлово-комунальні послуги, що надаються управителями, об’єднаннями, виконавцями комунальних послуг, які не подали відомостей про забезпеченість громадян житловою площею та комунальними послугами, зокрема щодо:
-
розміру цін і тарифів на житлово-комунальні послуги і платежів за такі послуги;
-
розміру внесків/платежів об’єднанню на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком та комунальні послуги в такому будинку.
Більш детально з презентаціями можна ознайомитися: