Знущання в інтернеті можуть позбавити відчуття безпеки навіть удома та викликати смуток, сором, страх, гнів, втрату інтересу до улюблених справ, втомленість, безсоння, біль в животі та головний біль.


Особливість кібербулінгу в його «цифровому» характері та всеосяжності. Тобто, якщо для булінгу необхідна фізична присутність кривдника і потерпілого, то кібербулінг може відбуватися навіть у вас вдома, якщо є доступ до інтернету.
Як зрозуміти, що відбувається саме кібербулінг:
- вас/дитину постійно ображають, насміхаються чи залякують онлайн;
- вам/дитині приходять образливі або погрозливі повідомлення;
- у соцмережах поширюють брехливі чутки про вас/дитину або принизливі фото/відео;
- вас/дитину додають у групи, де спеціально висміюють;
- ви/дитина починаєте уникати гаджетів або соціальних мереж через страх.
?Що робити?
Захистіть свої особисті дані. Не публікуйте у відкритому доступі свою адресу, номер телефону, місце навчання чи роботи, використовуйте складні паролі та не передавайте їх іншим, регулярно перевіряйте налаштування конфіденційності в соціальних мережах, щоб обмежити доступ до своїх постів.
Не діліться особистими фото чи відео. Вони можуть бути використані проти вас. Уникайте участі в онлайн-конфліктах та провокаціях.
Навчіться розпізнавати кібербулінг. Критика — це нормально, але якщо вона принизлива, агресивна або систематична, то це вже булінг.
Не мовчіть! Якщо це сталося з вашою дитиною — поговоріть з нею, викажіть їй підтримку. Дитина може боятися або соромитися повідомити вам про те, що вона зазнає цькування. Підтримуйте відкритий діалог та цікавтеся життям своєї дитини. Дайте їй зрозуміти, що ви можете вислухати без осуду та допомогти.
Не відповідайте агресією. Мета кривдника — викликати реакцію, не давайте йому такої втіхи.
Збережіть докази. Скриншоти повідомлень, коментарів чи фото можуть знадобитися, якщо необхідно буде звернутися до правоохоронних органів.
Заблокуйте кривдника. Більшість платформ мають функцію блокування та скарг.
Повідомте адміністрацію соцмережі. Facebook, Instagram, TikTok та інші соцмережі мають правила протидії булінгу.
Як повідомити про випадки булінгу онлайн
18% постанов щодо булінгу, прийнятих судами у 2020 році, стосувалися кібербулінгу тож якщо ви або ваша дитина зустрілись із кібербулінгом — ви можете отримати допомогу!
Повідомити про кібербулінг можна звернувшись у поліцію за номером 102 цілодобово або в кіберполіцію за адресою [email protected] чи за номером телефону 0 800 505 170.
Подати анонімну або відкриту заяву можна за номером цілодобової гарячої лінії 116111 Антибулінгового розділу Автоматизованого інформаційного комплексу освітнього менеджменту (АІКОМ), запровадженого Міністерством освіти і науки України, або через форму на сайті:
Зайдіть на сайт АІКОМ та натисніть на кнопку «Повідомити про булінг».
Зареєструйтесь або увійдіть в уже наявний акаунт.
Заповніть коротку анкету. Заяву можна подати анонімно чи зазначити свої дані.
Натисніть на кнопку «Продовжити» та підтвердьте заяву.
Ознайомтесь з рекомендаціями щодо того, як реагувати на булінг.
Також можна звернутися до Офіс Омбудсмана України:
hotlinе@ombudsman.gov.ua
8 800 501 720, 044 253 75 89
або до Освітній омбудсмен
І пам’ятайте: важливо підтримувати екологічне середовище вдома, де дитина зможе довіритись вам та звернутись по допомогу а також спілкуватися про безпеку в інтернеті та цифрову грамотність
Більше інформації читайте у повній версії статті на сайті Центру громадського здоров'я. Посилання в коментарі
Центр громадського здоров’я України