Захистіть свої акаунти двічі:
«Привіт! Позич, будь ласка, гроші до завтра! Дуже треба!»
Часто з таким повідомленням у соціальних мережах звертаються шахраї.
Вони зламують облікові записи в соціальних мережах та месенджерах та від імені власника акаунта розсилають підписникам подібні повідомлення.
У межах інформаційної кампанії #ШахрайГудбай розповідаємо, як захиститися від шахрайства в соціальних мережах.
Якщо від друга надійшло повідомленням з проханням позичити гроші:
запитайте у друга те, що можете знати тільки він та ви. Таке запитання одразу викриє шахрая;
перетелефонуйте другові за номером, який ви точно знаєте, а не на той, що зазначений в акаунті сторінки в соціальних мережах/месенджері. Бо, якщо шахрай зламав сторінку, то міг змінити номер телефону в профілі жертви.
https://www.facebook.com/desn.rda/videos/938824120779277/
Пам’ятайте! Пароль має бути унікальним для кожного інтернет-банкінгу, електронної пошти, соціальної мережі, персонального кабінету на сайті інтернет-крамниці тощо.
Якщо просунутий зловмисник отримає доступ до вашого пароля з інтернет-крамниці, то перше, що він зробить, – спробує той самий пароль і до інтернет-банку, до електронної пошти або до акаунту в соціальних мережах.
Злочинці користуються тим, що люди, як правило, використовують однакові або схожі паролі до розважальних і фінансових сервісів. І зламавши розважальний, легко добирають пароль до фінансового.
Створюй складні та унікальні паролі.
1. Створіть складний пароль до електронної пошти, соціальних мереж та інтернет-банкінгу.
Складний пароль може містити:
- 8 і більше символів,
- Великі та малі літери,
- Цифри та спеціальні знаки/символи.
Створюйте унікальний пароль для кожного інтернет-банкінгу, електронної пошти, соціальних мереж тощо.
Під час створення пароля не використовуйте:
- особисту персональну інформацію (дата народження, адреса, номер телефону тощо);
- загальновідомі комбінації паролів (наприклад, Qwerty12, Password123456, Admin1234 тощо);
- послідовне/зворотне написання символів або цифр.
2. Установіть багатофакторну автентифікацію.
Багатофакторна автентифікація – це, коли для входу до акаунта, крім логіна та пароля, потрібно ввести код підтвердження, що приходить на смартфон, електронну скриньку або у відповідний додаток. Налаштування багатофакторної автентифікації на прикладі інстаграму за посиланням.
Якщо ви випадково розкрили дані платіжної картки на підозрілому сайті, негайно телефонуйте до банку за номером, зазначеним на звороті картки.
Надійно зберігайте та не розголошуйте свій пін-код!
Змінюйте пін-код до картки:
- регулярно: 1 раз на 3 місяці,
- ситуативно: якщо виникла підозра, що ще хтось його може знати.
Якщо ви стали жертвою шахраїв, напишіть заяву до Кіберполіції за цим посиланням або повідомте про ваш випадок за номером телефону –
0 800 505 170.
Про кампанію
#ШахрайГудбай – це інформаційна кампанія, мета якої – навчити українців правилам безпеки безготівкових та онлайн-платежів.
У світі понад половина карткових шахрайств відносяться до соціальної інженерії: люди самі переказують гроші шахраям або розкривають їм дані своїх карток. Виклик для центральних банків усіх країн у період карантину та масового переходу в онлайн – убезпечити людей від таких випадків.
Проєкт #ШахрайГудбай, організатором якого є Національний банк України та Департамент Кіберполіції Національної поліції України, об’єднав навколо інформаційної кампанії понад 70 партнерів – це банки, платіжні системи, мобільні оператори, асоціації, мережі магазинів, маркетплейси, АЗС, громадська організація, комунальні підприємства, державні установи. Ми заручилися підтримкою партнерів, щоб спільними зусиллями розповісти про основні правила платіжної безпеки якомога більшій аудиторії.
Джерело: Національний банк України