Як перевірити інформацію про страховий стаж?
Увага, деснянці!
Одним з поширених порушень законодавства про працю є прийняття працівника на роботу без офіційного оформлення трудових відносин. Факт сплати роботодавцем внесків та їх розмір безпосередньо впливають на рівень майбутньої пенсії. Через несплату єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування працівники втрачають страховий стаж та можливість отримувати зароблену пенсію, яка призначається з офіційно нарахованої суми заробітної плати за умови сплати роботодавцем внесків.
Відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» до пенсії зараховується лише той період, за який були сплачені страхові внески. При цьому саме страховий стаж враховуватиметься при нарахуванні пенсії та наданні допомоги по тимчасовій втраті працездатності, безробіттю.
Сьогодні кожен працівник на порталі Пенсійного фонду України може самостійно перевірити, чи сплачує роботодавець за нього страхові внески та який період трудової діяльності зарахований до його страхового стажу. На порталі можна отримати всю інформацію про трудову діяльність, наявний страховий стаж, суми внесків, сплачених до ПФУ та розмір заробітної плати, а також подати заявку на отримання пенсії (при досягненні відповідного віку та страхового стажу).
Згідно до інструкції Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України існують наступні способи авторизації/реєстрації на порталі:
- за електронним цифровим підписом, який можна отримати в державній податковій службі або будь якому іншому акредитованому центрі сертифікації ключів, а також в сервісі «Приват 24» від «Приватбанку» та деяких інших банках;
- за логіном та паролем, які можна отримати у відділенні ПФУ, взявши з собою паспорт, ідентифікаційний код та заповнивши відповідну заяву. Після заповнення заяви, громадянин отримує Реєстраційний код (код заяви). Цей код необхідний для реєстрації на Порталі, зберігати його потрібно в таємниці до моменту закінчення реєстрації. Завершити реєстрацію можна в будь-який момент, зайшовши на Портал в мережі Інтернет;
- шляхом ідентифікації в сервісі «Id.gov.ua», який включає в себе ідентифікацію за ЕЦП, за мобільним телефоном («Mobile ID») або шляхом банківської ідентифікації в одному з 27 банків України («Bank ID»).
Портал надає електронні послуги кожній особі індивідуально та працює з дотриманням вимог до захисту інформації.
Один з сервісів який працює на порталі є сервіс «Електронна трудова книжка», який дає змогу переглянути відомості про трудову діяльність за даними звітних відомостей роботодавця. Також міститься інформація про сплачені страхові внески з 2000 року (в окремих випадках з 1998 р.).
Крім того, на Порталі можна налаштувати безкоштовний сервіс SMS- інформування, який дозволить щомісячно безкоштовно отримувати короткі повідомлення для застрахованих осіб про зарахування/незарахування єдиного соціального внеску підприємством, на якому він працює, інформацію про «зароблений» особистий страховий стаж. Дані будуть надсилатись у вигляді SMS на мобільний телефон та/або у вигляді електронного листа на e-mail. Підключити даний сервіс також можна у відділенні пенсійного фонду.
У випадку відсутності доступу до інтернету, працівник також може звернутися за отриманням витягу з Реєстру застрахованих осіб до відділення ПФУ, взявши з собою паспорт та ідентифікаційний код.
За інформацією: Управління соціального захисту Деснянської РДА