Початкова школа № 322 Деснянського району: інновації у деталях
Інституційний аудит успішно пройдений
«Слід зазначити, що спочатку я зустріла комісію позапланового аудиту схвильовано. Проте одразу переконалась у тому, що це не інспекторська перевірка, а допомога школі у створенні внутрішньої системи забезпечення якості освіти. Разом з учителями ми зацікавлено спілкувалися з членами комісії. За період аудиту також було здійснено навчання педагогічного колективу щодо забезпечення якості загальної середньої освіти на адаптивних засадах.
Наприкінці аудиту школа отримала висновок-підказку від експертів, на яку можна спиратись як на фундамент. Ми отримали висновки, а далі можемо розбудовувати наші процеси й покращувати внутрішню систему освітньої діяльності», – зазначає директор школи, «Відмінник столичної освіти» Ірина Ковалевська.
Розповімо вам про школу, яка одна з перших пройшла інституційний аудит та пройшла його майже без зауважень. Чому «майже»? Тому, що ця школа розділяє вираз «немає межі досконалості», постійно розвивається та крокує у ногу з часом.
З гордістю хочемо сказати про те, що школа перша у багатьох моментах:
- першою і єдиною ввела білінгвальне навчання;
- першою сформувала осередок НУШ;
- першою офіційно на постійній основі запровадила можливість дистанційного навчання.
І перелік цей буде не коротким, та повернемося до стін школи.
Спочатку колір школи просто здається яскравим, та коли в ній побуваєте, зрозумієте чому саме жовтий – як сонечко зігріває своїм теплом та щирістю.
Почнемо нашу розповідь з головного у сучасному житті.
Безпека
Як театр починається з вішака, так школа починається з безпечного середовища для дітей. Про безпеку всіх учасників освітнього процесу тут дбають та ставляться вкрай серйозно. Територія, що охороняється, охоронник – який фантастично знає майже всіх дітей та їх батьків, тому можна не хвилюватися – дитина з цієї школи може вийти тільки до батьків! Чи як шуткують у самій школі – «здав-прийняв» і це говорить про 100 %- відповідальність всього педагогічного колективу!
Сигналізація, камери спостереження, аварійна кнопка, пожежні куточки – небагато шкіл настільки відповідально ставляться до безпеки.
Безбар’єрність
Школа відкрита для кожного у прямомі сенсі цього слова – до школи можна потрапити за допомогою спеціально обладнаного пандусу.
Навчання у задоволення або ж ось який сучасний «НУШ»
Як ви уявляєте собі комфортні для дітей сучасні класи?
Кімната, де діти можуть змінити взуття для комфортного навчання весь день, окремі шафи для особистих речей кожного учня, сучасний клас: з інтерактивною дошкою, крейдовою дошкою, проекторами, ламінатором, принтером, просторна та яскарва ігрова (майже 50 кв.м) де є:
- столики;
- диванчики;
- окрема дошка;
- безліч настільних ігор, набори лего;
- окрема вбиральня, розрахована для хлопчиків та дівчаток.
Думаєте – такого не існує? Ми запевняємо вас – все це у кожному класі початкової школи № 322!
Варто додати про сучасне міні-футбольне поле, обладнаний ігровий майданчик та тренажери на території школи.
Освітній процес
Налагоджений освітній процес – це не тільки про ефективно налагоджене змішане або дистанційне навчання (що вкрай важливе у часи пандемії), а й про співпрацю між всіма учасниками освітнього процесу.
Педагоги співпрацюють з батьками з питань розвитку, навчання та виховання дітей, забезпечують постійний зворотній зв’язок. Заслуговує на увагу впровадження дистанційних форм спілкування з батьками, особливо в дні, коли дитина з тих чи тих причин відсутня в закладі.
Налагодженою також є практика педагогічного наставництва та інших форм професійної співпраці.
Педагогічний колектив
Педагогічний колектив у початковій школі № 322 – це справжня команда однодумців та професіоналів!
Взаємоповага, підтримка, постійний розвиток, педагогічне наставництво – це кредо колективу школи.
Педагогічний колектив прищеплює дітям бажання навчатися не тільки за допомогою цікавої шкільної програми, а й власним прикладом і бажанням до розвитку.
Професійне зростання та підвищення кваліфікації колективу – безперервний процес. І це не лише навчання на курсах. Це також участь у тренінгах, конференціях, семінарах, вебінарах.
Якщо перейти на мову цифр, то у школі:
- 8 вчителів-методистів;
- 10 старших вчителів;
- 18 спеціалістів вищої категорії;
- 3 спеціалісти І категорії;
- 4 спеціалісти ІІ категорії;
- 12 спеціалістів.
Педагоги ефективно планують свою діяльність, аналізують її результативність.
Працівники закладу сприяють популяризації державної мови та виховують у дітей бажання спілкуватися українською.
Психологічна служба
Ефективно сприяє створенню умов для соціального та інтелектуального розвитку учнів, охорони психічного здоров’я, підвищенню ефективності педагогічного процесу та надає психологічну підтримку всім учасникам освітнього процесу.
До того ж процес надання підтримки є безпечним, наприклад, якщо батьки потребують консультацію психолога – вони можуть звернутися онлайн, або безпечно відвідати школу, бо кабінет психолога має окремий вхід, що на сьогодні в часи пандемії безпечно для всіх учасників освітнього процесу.
До речі, про кабінет – це не тільки про сучасність у позитивних кольорах, де відчуваєш себе комфортно, а й про зняття стресу за допомогою пісочної анімації та іншого не менш цікавого інструментарію.
Педагогіка партнерства
Повага й рівноправність та врахування ціннісних орієнтирів кожного учасника освітнього процесу.
Чому вчать педагоги дітей та й самі дотримуються:
- повага до особистості;
- доброзичливість і позитивне ставлення;
- довіра у відносинах, стосунках;
- діалог – взаємодія – взаємоповага;
- принципи соціального партнерства.
Фінансова автономія
Початкова школа № 322 є окремою юридичною особою з правом ведення фінансово-господарської діяльності, яка самостійно приймає рішення та здійснює діяльність в межах своєї компетенції.