Освітяни Деснянського району обговорили особливості вивчення окремих дисциплін
Освітяни Деснянського району обговорили особливості вивчення окремих дисциплін
На базі школи I-III ступенів № 292 імені Івана Мазепи проведено інструктивно-методичну нараду вчителів суспільствознавчих дисциплін Деснянського району на тему: «Нова українська школа: старт чи продовження поступу. Особливості вивчення суспільствознавчих дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2017-2018 навчальному році».
Участь у нараді взяли кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник Інституту педагогіки НА ПНУ Ю. Б. Малієнко; доцент Національного педагогічного університету імені Драгоманова, кандидат педагогічних наук Т. В. Бакка; завідувач відділення філософії та суспільствознавства КПНЗ «Київська Мала академія наук учнівської молоді» Т. Ю. Кот; редактор Всеукраїнської газети для вчителів історії та правознавства «Історія в школі», методист Інституту модернізації змісту освіти Л. С. Черкаська.
На початку наради методисти районного науково-методичного центру Управління освіти Деснянської райдержадміністрації Л. О. Зайченко та Н. В. Шумякова, обговорюючи підсумки роботи районного методичного об’єднання вчителів суспільствознавчих дисциплін за 2016-2017 навчальний рік, акцентували увагу на досягненнях та проблемах у викладанні предметів; зупинились на роботі з учнями, зокрема з обдарованими; проаналізували результати навчальних закладів Деснянського району у ЗНО та зазначили, що під час атестування всі вчителі підтвердили та підвищили свій професійний рівень.
Детально розглядались методичні рекомендації щодо викладання суспільствознавчих предметів у 2017-2018 навчальному році, представлені у листі МОН України від 09.08.2017р. № 1/9-436.
Вимоги сьогодення спонукають вчителів до пошуку нових підходів, форм і методів у роботі. Саме темі оновлення програм основної школи з історії з урахуванням компетентного підходу, як кроку до нової української школи, приділила увагу Ю.Б. Малієнко.
На питаннях ролі та впливу медіаосвіти у сучасному світі, інтеграції медіаграмотності у викладанні курсів «Історія України», «Всесвітня історія», правознавства, «Людина і світ», а також на базових методиках критичного мислення учнівської молоді зосередилась Т.В. Бакка.
Зі своїми пропозиціями щодо подальшої співпраці навчальних закладів Деснянського району з відділенням філософії та суспільствознавства КПНЗ «Київська Мала академія наук учнівської молоді» поділилась Ю. Т. Кот.
Про можливості використання квестів на уроках історії, матеріали та результати Всеукраїнських історичної та правничої олімпіад 2017-го року, зразки завдань із базової дисципліни у відділеннях історії, філософії та суспільствознавства Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт-2017, орієнтовне календарно-тематичне планування 2017-2018 навчального року розповіла Л. С. Черкаська.
У ході обміну думками присутні підкреслили важливість обговорюваних питань та якість їх підготовки.