Ефективна онлайн-співбесіда – ключ до успішного працевлаштування


У період карантину дистанційні форми комунікації замінили звичне спілкування. Однією з широко впроваджених роботодавцями форм, що застосовується при прийнятті на роботу стала онлайн-співбесіда.
Фахівці столичної служби зайнятості на семінарах (вебінарах) та тренінгах, які проводяться щотижня, навчають безробітних, як побудувати ефективну співбесіду, акцентуючи увагу на особливостях спілкування онлайн, з урахуванням вітчизняного та іноземного досвіду. Зокрема, як і звичайна, онлайн-співбесіда вимагає організованості, тому пунктуальність – таке перше правило.
«Головна перевага онлайн-співбесіди, крім застережень медичної безпеки, це – економія коштів та часу. Крім того, вважають психологи, використовуючи онлайн-формат, кандидат легше впорається з хвилюванням, адже буде знаходитись у зоні певного комфорту. Але є й свої особливості, які треба враховувати кандидату на працевлаштування. По-перше, у випадку онлайн-співбесіди претендент отримує менше інформації про потенційного роботодавця. За кадром залишається й невербальна поведінка співрозмовника, тому в цьому випадку дещо складніше орієнтуватися в ситуації», – вважає начальник відділу організації профорієнтації КМЦЗ Інна М’якота.
Щоб успішно пройти онлайн-співбесіду, важливо пам’ятати кілька правил. Насамперед, зовнішній вигляд. Незалежно від того, у якій формі проводиться співбесіда, – це діалог із потенційним роботодавцем. Тому одяг повинен бути витриманий в офісно-діловому стилі. По-друге, фон, на якому проводиться зйомка. По-третє, технічне оснащення – скажімо, щоб у потрібний момент не відмовила веб-камера чи Інтернет-зв’язок. Важливо справитися з хвилюваннями, поводитися природно, перш ніж відповідати на запитання, зробити паузу. Можна використовувати заздалегідь підготовлені матеріали. А щоб легше було переконати в своєму професіоналізмі, слід використовувати конкретні цифри, приклади та факти.
«Фахівці столичної служби зайнятості враховуючи сучасні реалії, широко використовують у своїй роботі новітні технології, зокрема онлайн-зв’язку, та за допомогою їх озброюють необхідними знаннями безробітних», – підкреслив директор Київського міського центру зайнятості Віктор Білич.
Довідково.
З початку 2021 року фахівцями Київського міського центру зайнятості проведено 165 тренінгів на тему: «Підготовка до співбесіди з роботодавцем». У них взяли участь 2007 шукачів роботи. Тема онлайн-співбесіди – одна з найзатребуваніших.
Київський міський центр зайнятості сьогодні це:
- найбільша база можливостей;
- безкоштовні послуги для безробітних та роботодавців.