Дистанційне навчання з математики, фізики і інформатики у спеціалізованій школі № 264
Вчителі МО математики, фізики та інформатики спеціалізованої школи №264 вдало впроваджують дистанційне навчання, яке відбувається у синхронному і асинхронному режимі.
Педагоги систематично використовують сервіс відео конференцій Zoom. Дана платформа дозволяє проводити демонстрацію навчальних презентації, що сприяє наочності подання матеріалу, доступності його викладання. Крім цього уроки з використанням ZOOM платформи, проходячи у режимі реального часу, дають можливість «живого спілкування» здобувачів освіти і вчителя.
Під час дистанційного навчання вчителі МО намагаються урізноманітніти навчальний процес, зробити його цікавим і доступним: проводяться уроки з елементами гри, інтегровані бінарні уроки тощо.
Так у 6-А класі вчителями математики Плис Т.В. і географії Вирипаєвої Н.М. був проведений урок «Розв’язуємо задачі – подорожуємо Україною», на якому учні розв’язували задачі за допомогою рівнянь, пов’язані з площею парків «Софіївка» та «Олександрія», віртуально подорожували по Закарпаттю, досліджували математичними засобами алеї сакур цього регіону. Вчителі МО впроваджують проєктну діяльність учнів, розвиваючи не тільки предметні здібності здобувачів освіти, а і їх індивідуальні творчі нахили. Метод проєктів – ефективна технологія навчання на уроках інформатики і математики .
З метою розвитку ключових компетентностей учнів, підвищенню зацікавленості до вивчення математики, фізики, інформатики, а також інтеграції навчальних предметів вчителі активно використовують проєктний метод, який є невід’ємною частиною сучасного процесу навчання. Проєкти, над якими працюють учні під керівництвом вчителів, в першу чергу, спрямовані на розвиток математичної і інформаційно-комунікативної компетентностей. Всі проєкти мають прикладний напрямок, що само по собі вже є чудовою мотивацією до навчання.
Так на уроках математики (вчитель Т.В.Плис) при вивченні теми «Основи статистики» (алгебра 9 клас) учні з задоволенням виконували проєкти «Статистичні дослідження і їх аналіз». Питання, що розглядались під час робити над проєктами обираються на розсуд учнів. Це – дослідження за інтересами (музичні і художні вподобання); побутовими напрямками (дослідження рейтингів супермаркетів нашого району); питання–дослідження рівня захворюваності у різних країнах.
Всі проєкти представлені у вигляді навчальних презентацій з елементами інфографіки, навички створення яких одержані здобувачами освіти на уроках інформатики під керівництвом вчителів К.В.Замищляк і О.А.Висіканець, а тому стали прикладом інтеграції інформатики, статистики , математики. Крім цього, дуже змістовні проєкти за темою «Числові послідовності. Прогресії» були створені творчими групами учнів допрофільного 9-Б класу (вчитель О.А.Висіканець). В даних проєктах відображається використання прогресій і послідовностей у нашому житті. А це – прикладний аспект шкільного курсу математики.
Значення навчальних проєктів важко переоцінити, адже завдяки ним учні вчаться:
- критично осмислювати інформацію;
- використовують набуті знання на практиці;
- удосконалюють комунікативні навички.
Цікаво проходять уроки у допрофільних класах (вчителі С.М.Лісовська і О.А.Висіканець), на яких учні розширюють свої математичні знання, розвивають практичні навички і вміння . Так у 8-Б класі був проведений урок за темою «Калейдоскоп цікавих чисел». На уроці діти дізналися деякі таємниці числових множин. Як чудово пізнавати те, що ти раніше не знав. А в математиці є ще багато невідкритих сторінок.
Вчитель А.В.Ільєнко на уроках фізики, вивчаючи тему «Фундаментальні взаємодії в природі. Межі застосування фізичних законів і теорій», запропонувала учням створити ребуси–загадки, у яких зашифровані фізичні поняття. Використання ребусів дає змогу учням самостійно сформулювати тему уроку або назвати фізичну величину чи явище, що буде вивчатися. Створення або розгадування ребусів – це творчий процес, який дає можливість кожному розробити нові правила зрозумілі для інших за логікою побудови, крім цього без засвоєння нової теми, створити ребус неможливо. Учні були в захваті від такого творчого завдання.
Цьогорічні випускники на Zoom-уроках інформатики під керівництвом вчителів К.В.Замишляк і О.А.Висіканець поділились своїми напрацюваннями зі створення сайтів та блогів міжпредметного спрямування.
Дистанційне навчання з математики здобувачів освіти 11 класів в першу чергу спрямоване на успішну здачу ЗНО. А тому велику увагу вчителі математики С.М.Лісовська і Т.В.Плис приділяють на своїх дистанційних уроках досягненню даної мети.
Вчителями МО широко використовуються платформи освітнього проєкту «На Урок» і «Всеосвіта». Дані платформи дають можливість здійснити перевірку знань учнів у тестовому режимі. Вчителі кафедри при проведенні тестів використовують власні тестові розробки, якими охоче діляться зі своїми колегами.
Спеціалізована школа 264... - Спеціалізована школа 264 м.Києва (facebook.com)