Покрокова інструкція з підготовки та подачі проекту у рамках Громадського бюджету-2
Увага, деснянці!
Залишилося обмаль часу, щоб встигнути подати свій проект на ГБ-2, – до 15 липня 2017 року. Авторка проекту-переможця ГБ-1 Ольга Бернасовська розкрила секрети, на що необхідно звернути увагу під час заповнення картки проекту.
Подати проект ви маєте можливість в електронному чи паперовому вигляді. Першочергово, радимо вам ознайомитися з Положенням Київради про громадський бюджет.
Щоб подати його в електронному вигляді, потрібно створити особистий кабінет на сайті «Громадський проект». Для цього потрібно мати «Картку киянина» або бути клієнтом банку, що підтримує верифікацію через «BankID».
Спочатку натискаємо «Подати проект», далі «Вхід або реєстрація». Входимо в систему через «BankID» (для клієнтів «ПриватБанку», банку «ПІВДЕННИЙ», «А-банку», «КОНКОРД» банку та власників ЕЦП, для клієнтів «Ощадбанку»). Після верифікації за допомогою системи «BankID» (на телефон прийде SMS з кодом), заповнюємо поля в особистому кабінеті (місце проживання, місце реєстрації). Для власників «Картки киянина» потрібно зареєструватися на сайті та ввести свій логін і пароль. Подання проекту можливе лише з ПК чи ноутбуку.
Радимо ознайомитися з Керівництвом користувача системи «Громадський проект», де детально прописані деталі щодо реєстрації, авторизації, роботи з документами та проектами.
Щоб подати проект в паперовому вигляді, необхідно завантажити бланк на сайті «Громадський проект». Після заповнення картки, її необхідно принести до пункту супроводу громадського бюджету в Деснянському районі по просп. Маяковського, 29, каб. 432 (4 поверх), тел.: 515-22-52, 547-42-63, e-mail: [email protected]. Графік прийому: понеділок-четвер: 9:30-17:30; п’ятниця: 9:30-16:00 (перерва: 13:00-13:45).
Увага! Прописувати проект варто заздалегідь. Заповнюючи поля в електронній формі чи на паперовому бланку, користуйтеся вже підготовленими тезами, бюджетом проекту, фото- та відеоматеріалами.
Назва проекту (6-8 слів, не більше 100 символів). Має бути максимально чіткою, зрозумілою, конкретною, ємною, відображати суть проекту. Містити ключові слова (дуб Шевченка, освітлення парку).
Опис проекту (2-4 речення, 400 символів). Розкрити суть свого проекту і його ключову відмінність. На сайті відображається згори, одразу після назви проекту. З опису має бути зрозуміло, де планується об’єкт, чому він там потрібен, що він включатиме та чому цей проект більш конкурентний, ніж аналогічні.
Категорія. Обрати одну з запропонованих категорій або «Інше».
Район. Указати, чи цей проект реалізовуватиметься в конкретному районі чи є загальноміським, написати адресу об’єкту.
Тип проекту за розміром бюджету. Проекти поділяються на малі (до 400 тис грн) і великі (до 2 млн грн.), для яких буде окреме рейтингове голосування. Якщо ваш проект коштує 450 тис, то краще зробити його до 400 тисяч, бо йому буде важко змагатися з великими проектами.
Розрахунок бюджету. В окремому файлі (найкраще в таблиці «Excel») підготувати бюджет (кошторис) проекту з урахуванням усіх статей витрат (найменування матеріалів, товарів, робіт, послуг, кількість одиниць, вартість). Статтями витрат можуть бути не тільки матеріали, але і роботи пов’язані з доставкою, зборкою, попередньою підготовкою, обмірами. Вкажіть, чи необхідна розробка технічної документації, вишукувальні роботи. Обов’язково варто врахувати проектні роботи (якщо потрібні), а також закласти непередбачувані витрати (до 20 % від загальної вартості робіт).
Очікуваний термін реалізації проекту. Пам’ятайте, що проект має бути реалізований максимально за рік. Або навіть раніше, якщо є певна дата його проведення (наприклад, фестиваль).
Ілюстративні матеріали (фото, креслення, схеми). Ви маєте змогу додати до проектної заявки файли, що пояснюють вашу ідею. Це може бути зображення карти з нанесеною на неї ділянкою, де планується розміщення, схема, креслення створюваного об’єкта, фірмовий стиль проекту, презентація, опис схожих рішень, фото аналогів. Покажіть, як виглядає сьогодні об’єкт, на якому реалізовуватиметься проект, та як це може бути втілено, наведіть приклади з інших міст та країн.
«Facebook»-група проекту. Одразу потрібно зробити групу вашого проекту в «Facebook». Усі охочі зможуть до неї приєднатися (справа на сайті буде розміщення посилання на неї). Варто залучити до команди максимальну кількість людей, які потім будуть вас підтримувати.
Відеофайли. Є можливість розмістити тематичне відео,що стосується вашого проекту (для цього його потрібно завантажити на «Youtube» чи «Vimeo»).
Адреса і назва закладу, житловий масив чи мікрорайон, в якому реалізовуватиметься проект.
Проблема. Опишіть передумови, обґрунтування необхідності реалізації проекту, чому потрібен цей проект.
Мета проекту. Чого хочете досягти.
Пропоноване рішення. Розкажіть тут більш докладно, як саме пропонуєте вирішити проблему. Чому вважаєте, що саме таке рішення найбільш оптимально за співвідношенням «витрати-терміни-результат».
Для кого цей проект. Опишіть основні групи мешканців, які зможуть користуватись результатами реалізації проекту (школярі, пенсіонери, громада району).
План заходів. Пропишіть послідовність дій з реалізації проекту.
Ключові показники оцінки результату проекту (економічні,екологічні та інші – наприклад, популяризація здорового способу життя, економія коштів).
Співфінансування (співучасть). Вкажіть, якщо у реалізації проекту візьмуть участь благодійний фонд, спонсори, громадські організації.
Ризики і перешкоди в реалізації проекту. Напишіть, чому може бути складно реалізувати проект, наприклад, з технічної точки зору.
Приклади (кейси) схожих рішень. Вкажіть, де були реалізовані подібні проекти.
Співавтори проекту (якщо є).
На будь-якому етапі заповнення картки проекту Ви маєте змогу його зберегти кнопкою «Зберегти чернетку». Пізніше перейти у вкладку «Чернетки» у Кабінеті Користувача, знайти необхідний проект, натиснути кнопку «Продовжити подання» і внести всі необхідні дані. Коли Ви натиснули кнопку «Подати», проект подається до системи і одразу потрапляє на модерацію.
З дати публікації проекту на сайті за 30 днів (згідно рішення Київради від 6 липня, раніше було 20 днів) потрібно набрати необхідну кількість електронних підписів (50 для малих проектів та 200 для великих). Після чого автор має змогу внести свої правки в проект. А далі він відправляється на експертизу.
Увага! В Кабінеті Користувача автору варто розмістити посилання на свій профіль у «Facebook», щоб охочі могли знайти його в соціальній мережі і познайомитися.
Корисне
На сайті «Громадський проект» можна не лише подавати чи переглядати проекти. Там розміщено й багато іншої інформації, що стане в нагоді авторам та їх командам. Зверніть увагу на розділи, що розміщені вгорі сторінки сайту.
Розділ «Про проект»:
- загальна інформація: що таке бюджет участі (громадський бюджет), як він відбувається, які проекти можуть бути подані, як реалізувати свою ідею, де ще діють такі програми;
- правила участі (правила голосування);
- статистика: скільки подано проектів, як вони розподіляються за категоріями, скільки зареєстровано авторів.
Розділ «Допомога»:
- нормативно-правова база: Рішення КМР від 22.12 2016 року №787/1791 «Про затвердження Положення про громадський бюджет міста Києва»;
- бланки для завантаження (у разі подачі проекту в паперовому вигляді);
- інструкції: по формуванню проектної заяви автором, з реєстрації електронного кабінету в системі «ПриватБанку», інструкція користувача системи «Громадський проект»;
- довідкова інформація: орієнтовні ціни робіт.
Розділ «Контакти»:
- адреси, телефони та розклад роботи районних пунктів супроводу;
- посилання на групу авторів ГБ у «Facebook» «Громадський бюджет Києва: СПІЛЬНО»;
- посилання на «Facebook»-сторінку «Громадський проект», де обіцяють надати технічну підтримку;
- можливість залишити відгук.
В розділі «Київ 2017» можна переглянути архів минулорічних проектів. Якщо у вас схожі теми, подивитися, як їх оформлювали автори ГБ-1.
Етапи Громадський бюджет-2:
1. подання проектів (до 15 липня). Автор залишає проектну заявку в електронному вигляді або у пунктах супроводу громадського бюджету;
2. розгляд ідей (до 29 вересня). Виконавчі органи міської ради розглядають проекти. В цей час автори можуть отримати проект на правку;
3. голосування (до 30 жовтня). Жителi мiста голосують самостійно або у пунктах супроводу при РДА (https://gb.kyivcity.gov.ua/contacts). Автори рекламують та просувають свої проекти, щоб отримати найбільшу кiлькiсть голосiв;
4. визначення переможців (до 9 листопада). Переможцями будуть проекти, що набрали найбільшу кількість голосів, і загальна сума коштів на їх реалізацію не перевищує 20 млн грн (для малих проектів) і 80 млн грн (для великих проектів);
5. реалізація проектів (2018 рік). Відповідальні розпорядники бюджетних коштів протягом року втілюють ідеї, що перемогли. За цим процесом можна стежити он-лайн. День за днем місто змінюється на краще завдяки тобі.
Служба підтримки користувачів системи Громадський проект наразі запрацювала у повному складі. Команда в особі аканта Богдан Громадський тепер буде здійснювати всю підтримку користувачів. Ви маєте можливість ставити питання в особистих повідомленнях щодо роботи системи Громадський проект (технічні), долі конкретних проектів, термінів, також отримати інформацію по бюджету участі, що не стосується технічних питань.
До служби підтримки ви маєте можливість звернутися за тел/: 587-78-67 та електронною поштою [email protected] з понеділка до п’ятниці з 9:00 до 18:00.