Перехід на дистанційне навчання стимулював до креативності, самоорганізації, отримання нових навичок – Оксана Конюшок
Про особливості дистанційного навчання в школі І-ІІІ ступенів №218 говорить директор школи Оксана Конюшок:
«Сучасний світ регулярно підкидає нам нові виклики, тож дедалі актуальнішою стає навичка вміти швидко пристосовуватися до змін і бути гнучким. Запроваджений карантин у школах і потреба миттєво перейти на дистанційне навчання – це насправді серйозний виклик для всіх учасників освітнього процесу. Але кожна проблема – це й нові можливості. Все робиться в шаленому темпі і втілюється миттєво...
Після оголошення карантину наша школа І-ІІІ ступенів №218 Деснянського району перейшла на новий для неї формат навчання – дистанційну освіту. Перед педагогами постало завдання пошуку нових, нестандартних методів взаємодії з учнями. Школа перемістилась у віртуальний простір, і тепер учні відвідують навчальні заняття, увімкнувши комп’ютери. А педагоги закладу почали активно працювати з допомогою інформаційних технологій. Перехід на дистанційне навчання стимулював до креативності, самоорганізації, отримання нових навичок.
Важливим моментом для адміністрації, стала організація чіткого моніторингу якості роботи вчителів, а дистанційна робота з учнями була фактично спонуканням до самоорганізації та самовдосконалення, пошуку нових можливостей в кризових умовах. Було організовано онлайн наради, методичні об’єднання з педпрацівниками, водночас надавалися консультації тим, у кого ще виникали якісь технічні чи організаційні проблеми .
Сьогодні ми розуміємо, що освіта вже не буде такою, як вона була до карантину. Ми побачили переваги дистанційного навчання, і вони очевидні: індивідуалізація навчання, можливість роботи з обдарованими дітьми та учнями з особливими освітніми потребами. У випадку дітей з особливими потребами, важливого значення набула допомога батьків. Проте для команди супроводу, і в першу чергу для вчителів та асистентів вчителів інклюзивних класів, постало багато питань: як організувати процес навчання, чим допомогти дітям, як не втратити вже напрацьоване і треба враховувати, що кожна дитина з ООП потребує часу для адаптації в незвичайній ситуації. Кожна родина, насправді опинилась у своїй особливій, складній життєвій ситуації. Однак є й позитивні моменти : батьки стали ще надійнішими партнерами вчителів, ніж раніше, бо їм важливо було організувати день дитині, пояснити, що навчання проходитиме іншим чином: через комп’ютер, планшет чи навіть телефон, оскільки діти з особливими освітніми потребами, потребують дотримання певних відпрацьованих правил. Діяльність таких учнів оцінюється не лише з позиції набутих знань, а насамперед – з позиції прогресивного розвитку.
Дистанційне навчання, водночас, вимагає дотримання засад інклюзивного навчання, що передбачає соціалізацію дитини та включення в соціум, проте, цю вимогу неможливо задовольнити практично в умовах карантину. Саме соціалізація та безпосередній контакт дають свої позитивні результати. Навколишній світ стрімко змінюється і діти повинні здобути навички спілкування телефоном, спокійно використовувати засоби дистанційного спілкування. Навіть не задумуючись, ми дійшли спільної згоди з батьками, що засоби комунікації теж є одним з видів соціалізації в суспільстві для дітей з особливими освітніми потребами.
Будь-які виклики створюють нові можливості. Ми всі разом повинні гуртуватися і використовувати новітні інформаційні технології в освітньому середовищі. У нашому колективі ми не хвалимося своїми сертифікатами, ми хвалимося своїми навичками, адже головне те, що ми вміємо робити. Ми працюємо разом, опановуємо нові прийоми і методи. І школа буде успішною лише тоді, коли згуртована команда професіоналів буде дбати про щоденне самовдосконалення».