Марафон творчих ідей «STEM-весна 2023» у початковій школі
За ініціативи Управління освіти Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації в закладах освіти району з 20 березня 2023 року по 21 квітня 2023 проходив марафон творчих ідей «STEM-весна 2023».
Акронім STEM вживається для позначення популярного напряму в освіті, що охоплює природничі науки (Science), технології (Technology), технічну творчість (Engineering) та математику (Mathematics).
Заклади освіти району активно долучилися до марафону творчих ідей, проводили креативні заходи в онлайн форматі, на уроках та в позаурочний час.
Розвиток STEM-освіти у школах Деснянського району забезпечується вже на початковому рівні, стимулюючи у молодших школярів допитливість та підтримку інтересу до навчання і пошуку знань, мотивацію до самостійних досліджень, створення простих приладів, конструкцій юними дослідниками. Водночас, STEM-освіта є невіддільною частиною концепції Нової української школи, адже націлена не лише на здобуття знань, а й на одержання компетенцій, формування в умовах початкової школи навичок дослідницької діяльності.
Так, учні спеціального навчально-виховного комплексу «Мрія» потрапили в захоплюючі пригоди, проводячи досліди з водою: першокласники досліджували вплив води, фарби на рослини, виконуючи проєкт «Квіткова феєрія», а другокласники спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 320 з поглибленим вивченням української мови на уроці «Я досліджую світ» не лише посадили, а й слідкували за ростом рослинок, створюючи всі необхідні для цього умови.
Третьокласникам спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 250 з поглибленим вивченням математики вдалося створити неймовірні речі на уроці: веселку та вулкан, зі склянок та води зробити музичний інструмент та зіграти на ньому, побачити, як вода по паперовому рушнику рухається вгору, так само, як від від кореня до листя в рослині.
У першокласників школи І-ІІІ ступенів № 212 урок математики пройшов теж з елементами STEM - технологій: діти познайомилися з поняттям «місткість», застосували набуті раніше знання і попутно зробили декілька важливих висновків, здобувачі освіти 3-го класу на уроках математики і «Я досліджую світ» формували Stem-навички, досліджували і практикували. Мінімум теорії, максимум практики.
Цікавий та захоплюючий дослід з картезіанським водолазом провели здобувачі освіти 1-го класу школи І-ІІІ ступенів №212 під керівництвом вчителя Берлін І.Ю. Дослід полягав у тому, щоб занурити водолаза у воду та на практиці досліджувати тиск на різних глибинах. Цей експеримент допоміг дітям краще зрозуміти, як працює наука та яким чином вона застосовується у реальному житті.
Впевнений крок до успішного вивчення природничих наукпід часмарафону творчих ідей "STEM-весна 2023" зробили учні спеціалізованої школа І-ІІІ ступенів № 207 з поглибленим вивченням англійської мови під керівництвом вчителя Демчук-Маригіної Д.П.: третьокласники знайомилися із метеорологічними показниками та під час зустрічі з екологом Б. Красавцем аналізували, спостерігали та досліджували стан довкілля, сортували сміття, спілкувались про користь екоторбинок.
STEM – освіта, STEM – навчання, STEM – весна .... Такі словосполучення спочатку лякають, а потім викликають жвавий інтерес і у дітей, і у педагогів. Учні початкових класів школи І-ІІІ ступенів №308 взяли участь у майстер-класі «Створення ЕКО-сувеніру». Дітвора виготовила із ЕКО – матеріалів «handmade» сувенір для всієї родини до Великодня – магнітик на холодильник! І задоволення, і краса!
А STEM-урок у 3-му класі школа І-ІІІ ступенів № 321 пройшов за допомогою спостереження дослідів, які демонструють властивості повітря. Учні вчилися робити висновки, міркувати за аналогією, формували здатність спілкуватися в процесі спільної діяльності.
Як бачимо, цікаві та різноманітні заходи, проведені у закладах освіти у рамках марафону творчих ідей «STEM-весна 2023», спонукали учнів розбиратись у конкретних практичних питаннях та формулювати власне бачення вирішення цих питань.
Це ще раз підтверджує, що завдяки методикам STEM-освіти творчий та інтелектуальний потенціал молодших школярів спрямовується на дослідження та розуміння навколишнього світу.