Портал в режимі тестування та наповнення
  • Доступність
  • A-
    A+
  • Стара версія
Деснянська районна в місті Києві державна адміністрація
офіційний вебпортал

Куди звертатись у випадку порушення трудових прав?

Опубліковано 17 вересня 2021 року о 11:49
фото

 

Відповідно до ст. 43 Конституції України держава створює умови для здійснення громадянами права на працю. Нагляд і контроль за додержанням законодавства про працю є важливими способами захисту трудових прав працівників, гарантією забезпечення законності в трудових відносинах.

Важливість наглядової та контрольної діяльності щодо використання роботодавцями найманої праці зумовлюється багатьма чинниками, зокрема: низьким рівнем правової культури серед роботодавців; поширенням неофіційної зайнятості, коли використання праці відбувається поза впливом трудового законодавства.

Розповсюдженими є випадки несвоєчасної або неповної виплати заробітної плати, ігнорування закону у сфері охорони праці, незаконного звільнення з роботи.

В Україні створено систему спеціальних державних органів та інспекцій, які здійснюють нагляд і контроль за додержанням законодавства про працю і не залежать у своїй діяльності від роботодавців.

 З метою дотримання своїх прав, кожен (згідно зі ст. 40 Конституції України) має право направляти індивідуальне чи колективне письмове звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, які зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Основним правовим актом, що регулює питання практичної реалізації громадянами України наданого їм Конституцією України такого права, є Закон України «Про звернення громадян».

Порядок розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній службі України з питань праці та її територіальних органах затверджено наказом Міністерства соціальної політики України 16 листопада 2016 року № 1339 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09 грудня 2016 року за № 1595/29725.

Вимоги до звернення

У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Звернення може бути:

-        усним (викладеним громадянином і записаним посадовою особою на особистому прийомі);

-        письмовим, надісланим поштою або переданим громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

Звернення може бути подано як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне). Письмове звернення повинно бути підписано заявником із зазначенням дати. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

Електронне звернення має відповідати всім вимогам письмового звернення, у тому числі містити підпис заявника (заявників) крім електронного цифрового підпису. Може бути виготовлене за допомогою оргтехніки у вигляді сканованої копії чи фотографії (у тому числі із відображенням підпису заявника) та надіслано з використанням  мережі Інтернет.

Звернення, оформлене без дотримання цих вимог, повертається заявникові з відповідними роз’ясненнями не пізніше як через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті 7 Закону України «Про звернення громадян».

Пам’ятайте! Не підлягають розгляду та вирішенню такі звернення:

-        письмове звернення без зазначення місця проживання або не підписане автором, тобто анонімне звернення;

-        звернення, з якого неможливо визначити суть порушеного питання;

-        повторні звернення від однієї і тієї ж особи до одного і того ж органу (посадової особи) з одного і того ж питання, яке вже було вирішено даним органом (посадовою особою) по суті;

-        звернення, подане особами, які визнані недієздатними у судовому порядку.

Термін розгляду звернення

Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання.

Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів.

Як правильно оформити звернення?

Звернення складається у довільній формі, однак в ньому потрібно вказати:

-        кому адресується звернення (наприклад: Голові Держпраці, ПІБ керівника);

-        від кого (прізвище, ім’я, по-батькові, індекс, повна поштова адреса заявника, № телефону);

-        вид звернення (заява (клопотання), скарга або пропозиція).

Далі йде загальний текст звернення, де чітко і ясно має бути викладена суть порушеного питання або проблеми, який, як правило, складається за наступною схемою:

-        вступна частина, де зазначаються підстава звернення, обставини, які стали причиною для звернення;

-        мотивувальна частина, де вказується обґрунтування або основні питання, порушені в зверненні;

-        результативна частина, де слід вказати мету звернення і очікуваний результат розгляду звернення;

-        далі потрібно навести перелік документів (або копій документів), якщо ви додаєте їх до листа;

-        письмове звернення обов’язково підписується особою (особами), що звертається з проставлянням дати подання звернення.

Для розгляду електронного звернення електронний підпис не вимагається.

Адресувати звернення щодо порушення своїх трудових прав  можливо на поштову адресу: Головного управління Держпраці у Київській області, 04060, м. Київ, вул. Вавілових, 10 або на електронну пошту: zvern@kiev.dsp.gov.ua або Державної служби України з питань праці, 01601, м. Київ, вул. Десятинна, 14/ або на електронну адресу: zvern@dsp.gov.ua.

Форму для подання електронних звернень громадян до Головного управління Держпраці у Київській області або Державної служби України з питань праці можна завантажити за посиланням: http://kiev.dsp.gov.ua/zvernennya-gromadyan/ або https://dsp.gov.ua/forma-dlia-podannia-elektronnykh-zverne/.

За інформацією: Управління соціального захисту населення Деснянської РДА

 


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux