Інклюзивне навчання у школі: посібник для директорів закладів освіти
Аби допомогти керівникам шкіл у творенні якісного інклюзивного освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами, Державна служба якості освіти у співпраці з проєктом «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) розробили посібник «Впроваджуємо інклюзію у закладі освіти».
У посібнику директори шкіл та освітяни знайдуть покрокові інструкції з відкриття інклюзивних класів та забезпечення всієї системи управлінських рішень для організації та впровадження інклюзивного навчання. У ньому є відповіді на основні питання щодо забезпечення якості інклюзивного навчання, а також рекомендації щодо того, як керівнику та колективу школи зробити заклад комфортним і відкритим для кожного і кожної.
Посібник складається з п’яти розділів:
Посібник складається з п’яти розділів:
Розвиваємо інклюзивне освітнє середовище.
Організовуємо та впроваджуємо інклюзивне навчання дітей з особливими освітніми потребами.
Розробляємо індивідуальну програму розвитку дитини з особливими освітніми потребами.
Шукаємо ресурси для якісного інклюзивного навчання в закладі освіти.
Моніторинг якості інклюзивного навчання як складова внутрішньої системи забезпечення якості освіти.
Посібник створено в межах ініціативи «Збереження доступу до шкільної освіти» проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe), що фінансується Урядом Канади та впроваджується компанією Alinea International.
Над підготовкою посібника працювали Лариса Шевчук, Олена Заплотинська, Лілія Дроздик, Ірина Войцеховська. Рецензент — Наталія Софій, канд. пед. наук, доцентка кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка.